loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 217
11 زمان : 1399:2

مشاوره فرزند پروري صحيح

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مشاوره فرزند پروري صحيح

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

در ساده ترين تعريف ممكن ، مشاوره تربيت فرزند ​​كه از آن به عنوان فرزندپروري نيز ياد مي شود ، صرفا براي كمك به شما در ارتباط با فرزندتان است. با تربيت صحيح كودكان ، در واقع در حال آموزش به آنان هستيد و قالب هاي رفتاري و اصول فكري كودكان را شكل مي دهيد. به همين دليل ، لازم است كه والدين با كنترل احساساتشان شرايط را بهتر مديريت كنند و كودك را به نحوي تربيت كنند كه در رويارويي با مشكلات آينده خود بهتر عمل كند.

از آنجايي كه كودكان ، به خصوص در سنين پايين تر ، از والدين خود تاثير مي گيرند ، والدين بايد با افزايش اطلاعاتشان در مورد نحوه تربيت فرزندان و نحوه رويارويي با مشكلات مختلف دوران كودكي الگوي بهتري براي فرزندشان باشند. مشاوره تربيت فرزند تلاش مي كند علاوه بر آموزش اصول درست تربيتي و رفع نواقص رويكرد تربيتي والدين ، به آن ها راهكارهايي براي برخورد با فرزندان و بهبود روابط خانواده آموزش دهد. در ادامه اين مطلب مي توانيد در مورد “مشاوره فرزند پروري صحيح” اطلاعات لازم را كسب نماييد.

چگونه مي توانيم به عنوان يك پدر و مادر ، روش هاي تربيتي درست را به كار گيريم؟

از آنجا كه نوع تربيت ، بر چگونگي زندگي هر فرد و سرنوشت او تاثير گذار است ، آگاهي از روش هاي صحيح تربيتي براي والدين الزامي است. پدران و مادران عزيز بايستي به اين نكته دقت كنند كه بايد علاوه بر تلاش براي برطرف نمودن نيازهاي مادي كودك ، به نيازهاي معنوي ، عاطفي و تربيتي او نيز توجه نمايند.

به عنوان يك والد با توجه به اينكه كودكمان مانند يك لوح سفيد است و هنوز هيچ نوشته اي بر ذهن و ضميرش حك نشده ، دو سياست تصميم گيري خواهيم داشت: يا با مشورت با افراد متخصص در زمينه روان شناسي كودك و نوجوان ، كاربردي ترين راه هاي تربيت فرزندان را مي آموزيم و آن ها را به كار مي گيريم و يا بر طبق اصول خودمان پيش مي رويم و در نهايت تمامي عواقب حاصل از تصميم هايمان را نيز خواهيم پذيرفت.

سبك هاي فرزندپروري و

كنترل زياد ، محبت كم

برخي از والدين عقيده دارند كه سخت گيري نسبت به فرزندان ، بهترين شيوه تربيتي و ضامن موفقيت آن ها در آينده است. آن ها فراموش مي كنند كه هر كودكي به طور طبيعي تمايل به آزادي و استقلال عمل دارد. سخت گيري بيش از حد ، روح آزادي را در كودك از بين مي برد و اين ايده غلط را در او به وجود مي آورد كه آزاد و مستقل بودن ، نامطلوب است. در دنياي پر رقابت امروز ، كودك بايد داراي اعتماد به نفس باشد. و اين نيز تنها از طريق پشتيباني والدين به دست مي آيد.
در شرايطي كه پدر و مادر تنها سخت گيري و كنترل را به كار گيرند ، فرزندان شخصيت فردي خود را از دست مي دهند و در تصميم گيري هاي مناسب در زندگيشان ناكام مي مانند زيرا هميشه اين پدر و مادر بوده اند كه تصميمات لازم را براي آن ها گرفته اند.
روان شناسان به اين پديده ، فرزندپروري قدرت طلبانه مي گويند. كودكاني كه داراي والدين قدرت طلب باشند ، استقلال لازم را به دست نمي آورند و در شرايطي كه نيازمند تصميم گيري باشند ، دچار اضطراب مي گردند. آن ها تمايل پيدا مي كنند كه در تمام فعاليت ها نقش دوم را بازي كنند. اين كودكان در بزرگسالي نمي توانند نقش رهبري را بر عهده بگيرند.

كنترل كم ، محبت زياد

در نوع ديگري از فرزندپروري والدين عشق و محبت بيش از اندازه ، بدون اعمال كنترل هاي لازم را ابراز مي دارند. اين گونه پدر و مادرها ، تحت تاثير اين كج فهمي و سو برداشت كه روان شناسان با تنبيه مخالفند ، از به كار بردن هر نوع تنبيهي اجتناب مي كنند. در واقع ، كودكان بر حسب رفتار و اعمالشان ، به تنبيه متناسب نياز دارند. تشويق و تنبيه تنها شيوه اي است كه باعث مي شود كودك بين آنچه درست و آنچه نادرست است تفاوت قائل شود. از طريق تشويق و تنبيه والدين است كه ارزش هاي فرهنگي فرا گرفته مي شوند.
چنانچه شرايط ايجاد كند كودك به تنبيه نياز دارد. اشتباه عمومي اين است كه از يك طرف ، بسياري از والدين در تنبيه كردن رفتارهاي ناسازگار و ناهمخوان نشان مي دهند. كودكي در يك موقعيت براي كاري كه كرده است توبيخ مي شود و در موقعيت ديگر ، انجام همان كار يا ناديده انگاشته مي شود و يا حتي مورد تشويق قرار مي گيرد. اين كار ، كودك را گيج مي كند و مورد مخالفت روان شناسان قرار دارد.

كنترل كم ، محبت كم

كودك نمي تواند در خلا عاطفي رشد يابد. اگر والدين هيچگونه عشق و محبتي نشان ندهند ، زندگي براي كودك بي ارزش و بي ثمر مي شود. كودكان به طور طبيعي بيشتر هيجاني و احساسي هستند تا عقلاني و منطقي. رشد صحيح شخصيت از تركيب هماهنگ اين دو صورت مي گيرد. هنر اين تركيب ، تنها در صورتي كه والدين بتوانند محبت و كنترل را به نسبت صحيح به فرزندشان نشان دهند ، به دست مي آيد. هنگامي كه والدين رفتار فرزند را كنترل كنند ، او درك مي كند كه كنترل كردن براي يك زندگي اجتماعي آرام ، كاملا ضرورت دارد.
هنگامي كه فرزند احساس خطر مي كند ، آغوش مادر به او اطمينان و آرامش مي بخشد. تماس بدني بين مادر و كودك ، مطمئنا نخستين شاخص عشق و محبت نزد فرزند است. همچنان كه كودك بزرگ تر مي شود ، كلمات اطمينان بخش مادر ، جاي آغوش او را مي گيرد. كودكاني كه دچار فقر و محروميت هيجاني و عاطفي باشند نمي توانند شريك خوبي در زندگي زناشويي باشند زيرا پيوند موفق بين زندگي دو فرد از طريق عشق برقرار مي گردد.

كنترل زياد ، محبت زياد

بهترين شيوه فرزندپروري آن است كه همراه با كنترل مناسب و محبت كافي باشد. والديني كه كودك را به خاطر رفتارهاي پسنديده اش تشويق و به خاطر اعمال ناپسندش تنبيه مي كنند در واقع رفتار سازگار و همخواني در ارتباط با فرزندانشان دارند. آن ها فرزندشان را با تنبيه به خاطر رفتاري در يك روز و تشويق به خاطر همان رفتار در روز ديگر ، گيج نمي كنند.
كودكان نيز همانند همه ما ، رفتارهاي سازگار را بسيار آسان تر از رفتارهاي نامتعادل درك مي كنند. مهم ترين نكته در اينجا اين است كه هنگامي كه كودك براي رفتارش تنبيه شد درك مي كند كه پدر و مادرش هنوز به او به عنوان يك فرد عشق مي ورزند. اما هنگامي كه فرزند حس كند كه والدين او را به طور كامل از خود رانده اند ، احساس تنهايي و درماندگي خواهد كرد. اين امر مي تواند باعث كاهش اعتماد به نفس كودك گردد و به افسردگي ، پرخاشگري ، قطع عضو و حتي خودكشي او بيانجامد.

رفتار كودكان را تحسين كنيد نه شخصيت آن ها را

والدين كودكانشان را با كلماتي مثل لجباز ، تنبل و يا خودخواه توصيف مي كنند اين برچسب ها راه به جايي نمي برد توجه داشته باشيد نكته اي در مشاوره كودك به والدين گفته مي شود اين است كه تغيير دادن شخصيت به مراتب از تغيير دادن رفتار كودكان مشكل تر است! پس زماني كه به او مي گوييد تنبل كل شخصيت كودك را برچسب زده ايد.

به فرزند خود نگوييد چه دختر خوبي زيرا اين جمله به اين معني است كه او بايد خوب باشد در تمام اوقات و اين انتظار غير ممكن است به جاي اين جملات در زماني كه مي خواهيد كودك خود را تشويق كنيد بگوييد من از طرز حرف زدنت با دوستت خوشم آمد.

مشاوره كودك به چه كساني كمك مي كند؟

  • كودكاني كه از مهارت هاي زندگي و مهارت هاي اجتماعي به اندازه كافي برخوردار نيستند.
  • كودكاني كه با مشكلات سوگ و فقدان ,والدين رو به رو هستند.
  • كودكاني كه مورد سو استفاده قرار گرفته اند.
  • كودكاني كه با مشكلات روحي نظير افسردگي ، استرس و كمبود اعتماد به نفس مواجه هستند.
  • كودكاني كه به اختلالات دوران كودكي نظير اختلالات رفتاري ، اختلالات عصبي رشدي و بيماري هاي ژنتيكي و كروموزومي مبتلا هستند.

توصيه نهايي در مورد مشاوره فرزند پروري

خبر خوب براي والدين اين است كه حتي اگر فرزندان شما بعضي از عادات بد را آموخته باشند هنوز هم براي تربيت صحيح دير نيست. شما مي توانيد با يادگيري اصول كنترل احساسات خود و شناخت كامل روانشناسي كودك و يا مشاوره فرزند پروري صحيح ، فرزندانتان را براي شكوفايي در اجتماع و زندگي آينده تربيت كنيد. تجربه ما در اين زمينه نشان داده است كه كليد موفقيت در تربيت كودك ، تغيير رفتار والدين مي باشد. كافي است صبر و حوصله داشته باشيد و راهكارهاي تربيتي كودك را به درستي بياموزيد و اين مسئله را جدي بگيريد.

براي انجام مشاره كودك و مشاوره فرزند پروري صحيح مي توانيد همواره با كارشناسان مركز الو مشاوره در تماس باشيد. در صورت تمايل مي توانيد ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

مشاوره كودكان
روش تربيت كودكان پرخاشگر
درمان دروغ گويي در كودكان
علت بي اشتهايي كودكان و درمان آن

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مشاوره فرزند پروري صحيح

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:مشاوره فرزند پروري صحيح

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي - خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان - پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ - با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 28

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 257
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 261
  • بازدید ماه : 357
  • بازدید سال : 1058
  • بازدید کلی : 130803
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی