loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 219
11 زمان : 1399:2

معرفي-دانشگاه-رازي-كرمانشاهمعرفي-دانشگاه-رازي-كرمانشاه

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

بسياري از داوطلبان كنكور سراسري قبل از ورود به دانشگاه مي خواهند كه اطلاعات كلي از دانشگاه هايي كه قصد انتخاب رشته و تحصيل در آن را دارند، كسب نمايند. دانشگاه رازي كرمانشاه نيز يكي از دانشگاه هاي سراسري ايران است كه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در شهر كرمانشاه كه يكي از شهرهاي خوش آب و هوا و تاريخي غرب كشور مي‌باشد با عنوان دانشكده علوم شروع به فعاليت نمود. اين مركز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازي تغيير نام يافت. به همين منظور قصد داريم تا در اين مقاله در مورد “معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه” توضيحات بيشتري را ارائه دهيم.

معرفي دانشكده هاي دانشگاه رازي

دانشكده علوم :

اين دانشكده در سال۱۳۵۱ و همزمان با تشكيل گروه هاي رياضي، فيزيك و زيست شناسي تاسيس گرديد و در سال ۱۳۷۴ گروه آمار نيز به گروه هاي دانشكده اضافه شدو در حال حاضر هر ۴ رشته فوق دانشجويان در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري مشغول به تحصيل هستند، و چه از نظر ساختار هيئت علمي و چه از نظر هرم دانشجويي، دانشكده علوم جز دانشكده هاي برتر دانشگاه رازي مي باشد.

دانشكده فيزيك :

گروه فيزيك دانشگاه رازي كرمانشاه فعاليت خود را در سال ۱۳۵۱ با يك عضو هيئت علمي ثابت و با همكاري پنج عضو هيئت علمي از دانشگاه تهران آغاز كرد. ابتداي فعاليت آموزشي اين گروه با پذيرش ۴۰ دانشجو در مقطع كارشناسي همراه بود كه اين تعداد در سال‌هاي بعد با اضافه شدن اعضاي هيئت علمي، افزايش يافت. در سال ۱۳۷۱، گروه فيزيك اقدام به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد نمود و در سال ۱۳۸۱، پذيرش دانشجو در مقطع دكتري را آغاز كرد.

دانشكده علوم اجتماعي :

رشته‌هاي دو دانشكده علوم اجتماعي و دانشكده ادبيات و علوم انساني تا زمستان سال ۱۳۸۶ جز دانشكده ادبيات و علوم انساني بودند كه مكان ان در بلوار شهيد بهشتي رو به روي بيمارستان طالقاني بود در اين سال دانشكده ادبيات به دو دانشكده تفكيك شد و رشته‌هايي كه جز دانشكده ادبيات بودن تحت اين عنوان به ساختمان جديدي در پرديس طاق بستان دانشگاه رازي منتقل شدند و بقيه رشته‌ها تحت عنوان دانشكده علوم اجتماعي در مكان سابق دانشكده ادبيات باقي‌ماندند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: معرفي دانشگاه علم و فرهنگ

دانشكده ادبيات و علوم انساني :

ساختمان جديد اين دانشكده در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و در حال حاضر داراي شش گروه آموزشي: زبان و ادبيات عرب، الهيات، معارف اسلامي، زبان انگليسي، زبان و ادبيات فارسي، جغرافيا، تاريخ و حقوق با تعداد ۷۰ عضو هيئت علمي و تعداد ۱۵۵۹ دانشجو در سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري به فعاليت آموزشي خود ادامه مي‌دهد.

دانشكده تربيت بدني :

گروه تربيت بدني و علوم ورزشي در سال ۱۳۷۳ در دانشكده ادبيات و علوم انساني راه اندازي شد، در اسفند ماه سال ۱۳۷۶، گروه تربيت بدني از دانشكده ادبيات و علوم انساني جدا و به دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي ارتقا يافت، در سال ۱۳۸۱ به طور كامل از دانشكده ادبيات منفك و به پرديس دانشگاه رازي انتقال يافت.

دانشكده شيمي :

گروه شيمي دانشگاه رازي كرمانشاه در سال ۱۳۵۳ در دانشكده علوم در مقطع كارشناسي راه‌اندازي شد. گروه هاي آموزشي دانشكده: شيمي آلي، شيمي كاربردي، شيمي تجزيه، شيمي معدني، شيمي فيزيك.

پرديس كشاورزي و منابع طبيعي :

دانشكده كشاورزي در سال ۱۳۶۱ به عنوان آموزشكده كشاورزي كار خود را آغاز نمود. سپس با گسترش گروه ها و رشته هاي تحصيلي به صورت دانشكده درآمد و در سال ۱۳۹۰ به پرديس كشاورزي و منابع طبيعي با ۳ دانشكده تبديل شد.

دانشكده فني :

ورود به دانشكده فني و مهندسي كمي سخت‌تر است و دانش آموزاني كه قصد دارند به دانشكده فني و مهندسي وارد شوند، بايد تراز بالاتري در كنكور گرفته باشند. دانش آموزاني كه اين تراز را كسب كرده اند و كرمانشاه هم يكي از گزينه‌هاي انتخابي آن‌ها است بايد بدانند كه دانشكده فني و مهندسي دانشگاه رازي در سال ۱۳۷۱ تاسيس شده است و بيش از ۸۸ نفر هيئت علمي دارد و در حال حاضر ۱۶۹۴ دانشجو در آن درس مي‌خوانند.

رشته‌هاي مهندسي برق گرايش الكترونيك، قدرت، مخابرات، مهندسي مكانيك، مهندسي عمران، مهندسي شيمي، مهندسي كامپيوتر، نرم‌افزار، سخت‌افزار، هوش مصنوعي، فناوري اطلاعات، مهندسي معماري، مهندسي مواد و مهندسي نساجي از رشته‌هايي است كه مي‌توان در اين دانشكده ادامه داد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: معرفي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي

دانشكده دامپزشكي :

در اين دانشكده ۲۱۴ دانشجو در حال حاضر درس مي‌خوانند و ۲۲ عضو هيات علمي در آنجا مشغول به كارند .در درمانگاه تخصصي دامپزشكي سالن تشريح، خانه حيوانات مزرعه‌اي و آزمايشگاهي، كتابخانه اختصاصي، سالن مطالعه، سايت اينترنت، آمفي تئاتر وجود دارد. آزمايشگاه‌هاي سلولي و مولكولي، ميكروبيولوژي، انگل‌شناسي، بافت‌شناسي، پاتولوژي، هماتولوژي و بيوشيمي باليني، كنترل كيفي مواد غذايي، فيزيولوژي و تغذيه نيز در اين دانشكده فعال است.

رتبه‌ علمي دانشگاه رازي

دانشگاه رازي از نظر تعداد ارجاعات به هر مقاله ISI برترين دانشگاه كشور طي سال‌هاي ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸ بوده‌است. اين دانشگاه مقام برتر ارزيابي عملكرد دانشگاه‌هاي كشور را در سال ۱۳۸۷ كسب كرد. در آذرماه ۱۳۸۹، دانشگاه رازي كرمانشاه به همراه دانشگاه بوعلي سينا، برترين دانشگاه‌هاي جهان اسلام از لحاظ شاخص ميانه استنادي هنجارشده شناخته شدند.

در حال حاضر ۱۳۸۸۷ دانشجو و ۸۲۶ استاد در اين مركز مشغول فعاليت مي باشند. بر اساس تحليل هاي انجام شده اين مركز تاكنون ۷۳۹۰ مقاله علمي در نشريات و همايش هاي داخلي منتشر نموده است. دانشگاه رازي صاحب امتياز و ناشر ۵ مجله تخصصي است و تاكنون ۹ همايش توسط دانشگاه رازي برگزار شده است.

كتابخانه مركزي دانشگاه رازي

ساختمان جديد كتابخانه مركزي و مركز اطلاع رساني دانشگاه رازي در سال ۱۳۸۲ با زيربناي ۱۶۷۰ متر مربع و در سه طبقه همراه با زير زمين افتتاح گرديد. در داخل اين ساختمان علاوه بر بخش‌هاي مختلف كتابخانه، بخش اينترنت، واحد تحصيلات تكميل دانشگاه و كتابفروشي دانشگاه نيز قرار دارد.

كتابخانه مركزي داراي مجموعه‌اي در حدود ۶۰۰۰۰ عنوان كتاب، ۴۲۰ عنوان نشريه فارسي، ۸ پايگاه اطلاعاتي و حدود ۳۰۰۰ پايان‌نامه و طرح پژوهشي است. اين كتابخانه ۴۴۰۰ نفر عضو و روزانه حدود ۳۵۰ نفر مراجعه كننده دارد. اعضاي كتابخانه مركزي را دانشجويان، اساتيد محترم دانشگاه و كارمندان تشكيل مي‌دهند. كتابخانه داراي دو سالن مطالعه جهت خواهران و برادران به صورت مجزا است كه حدود ۸۰۰ متر مربع مساحت و گنجايش ۳۰۰ نفر مراجعه كننده را دارد.

فضاي آموزشي دانشگاه رازي چگونه است؟

كل فضاي آموزشي و كمك آموزشي مورد بهره‌برداري تا ارديبهشت سال ۸۳ حدودا ۶۱۰ هكتار بود كه در پنج منطقه شهر، شامل پرديس طاق بستان، باغ ميوه، دانشكده علوم اجتماعي و دانشكده دامپزشكي مستقر مي‌باشند. در حال حاضر دانشكده‌هاي علوم، فني و مهندسي، تربيت بدني، دانشكده فني و مهندسي واقع در اسلام‌آباد غرب و دبيرستان وابسته به دانشگاه در پرديس طاق بستان مشغول فعاليت هستند. پرديس كشاورزي و منايع طبيعي، موزه تاريخ طبيعي، دانشكده و درمانگاه تخصصي دامپزشكي در زميني به مساحت ۵۰۰ هكتار موسوم به باغ ميوه واقع شده‌اند؛ و مجتمع آموزش عالي قصرشيرين، در شهر قصر شيرين فعاليت دارد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: زمان تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد 98

حوزه رياست دانشگاه به انضمام حوزه‌هاي معاونين دانشجويي و فرهنگي، اداري مالي، پژوهشي و آموزشي در ساختمان مركزي دانشگاه واقع در طاق بستان دانشگاه بر انجام امور اجرايي و اداري دانشگاه نظارت دارند. دانشكده ادبيات و علوم انساني، علاوه بر گروه‌هاي آموزشي مربوطه سالن هاي ورزشي را در خود جاي داده‌ است.

خوابگاه‌ها :

دانشگاه رازي در حال حاضر داراي هفت دستگاه خوابگاه بوده كه گنجايش حدود ۳۷۰۰ نفر دانشجو را دارد. البته در سال هاي اخير اين دانشگاه براي دانشجويان پسر تنها دو سال و براي دانشجويان دختر به مدت سه سال خوابگاه دولتي ارائه مي‌دهد. ساختمان فجر در مركز شهر و مجتمع مسكوني اساتيد دانشگاه واقع در پرديس طاق بستان جهت اسكان اعضاي هيئت علمي دانشگاه اختصاص يافته‌ است.

چنانچه علاقه مند به تحصيل در دانشگاه رازي كرمانشاه باشيد مي توانيد براي دريافت راهنمايي هاي لازم براي انتخاب رشته در اين دانشگاه و “معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه” با مشاوران با تجربه مركز الو مشاوره تماس بگيريد.

معرفي دانشگاه علم و صنعت ايران
معرفي دانشگاه علم و فرهنگ
معرفي دانشگاه تبريز
معرفي دانشگاه صنعتي اصفهان

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه

معرفي رشته تكنسين پروتزهاي دنداني-معرفي رشته مديريت بازرگاني-معرفي رشته مهندسي نفت-معرفي رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT)-معرفي رشته امور گمركي-معرفي رشته مهندسي برق-معرفي دانشگاه شاهد-معرفي رشته مهندسي عمران-معرفي رشته مهندسي سيستم-معرفي رشته كارداني فني عمليات پتروشيمي-معرفي رشته مهندسي معماري-معرفي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي-معرفي دانشگاه صنعتي اصفهان-معرفي رشته مهندسي مكانيك-رشته هاي دانشگاه بقيه الله-معرفي زيرگروه هاي رشته تجربي-معرفي دانشگاه محقق اردبيلي-معرفي رشته مهندسي كامپيوتر-معرفي دانشگاه علم و فرهنگ-معرفي دانشگاه فردوسي مشهد-معرفي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي-معرفي دانشگاه علامه طباطبايي-معرفي دانشگاه رازي كرمانشاه- معرفي رشته زمين شناسي- معرفي دانشگاه قم-

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 28

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 135
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 936
  • بازدید کلی : 130681
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی