loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 253
11 زمان : 1399:2

بچه بازي و علائم آنبچه بازي و علائم آن

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"بچه بازي و علائم آن"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۲۳۰۵۳۹۵

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

يكي از ناراحت كننده‌ترين اختلالات و نابهنجاري‌هاي جنسي اختلال پدوفيليا يا بچه بازي است كه به موجب آن يك فرد بزرگسال به كودكاني كه از لحاظ جنسي نابالغند ، تمايلات جنسي غير قابل كنترل دارد. اين موضوع ممكن است گاهي به شكل وحشتناكي درآيد مثل زماني كه كودكان انواع شكنجه‌هاي هولناك مانند ربوده شدن و سو استفاده جنسي را براي مدت چند ماه يا حتي چند سال متحمل مي‌شوند يا اينكه ممكن است پس از سو استفاده به قتل برسند.

گرچه اين موارد افراطي نادر هستند ولي متاسفانه ميزان شيوع آزار جنسي كودكان بالاست. در واقع بچه بازي يك اختلال رواني است كه فرد مبتلا با تخيل يا عمل واقعي مكرر و شديد در فعاليت جنسي با كودكان درگير مي‌شود. با ما همراه باشيد زيرا در اين مقاله قصد داريم شما را با “بچه بازي و علائم آن” بيشتر آشنا كنيم.

بچه بازي يك اختلال رواني است كه فرد مبتلا با تخيل يا عمل واقعي مكرر و شديد در فعاليت جنسي با كودكان درگير مي‌شود.

پدوفيليا يا بچه بازي چيست؟

ميل جنسي به كودكان يا بچه ‌بازي Pedophilia)) يك اختلال رواني است كه مشخصه آن تخيل يا عمل واقعي درگير شدن در فعاليت جنسي با كودكان است. افراد پدوفيل فعاليت جنسي با كودكان را يا ترجيح مي‌دهند و يا منحصرا از فعاليت جنسي با كودكان از همان جنس يا كودكان از جنس ديگر به لذت و هيجان جنسي دست پيدا مي‌كنند.

به عبارت ديگر افراد مبتلا به پدوفيليا به مدت حداقل ۶ ماه ، خيال‌پردازي‌هاي برانگيزنده جنسي ، يا رفتارهاي مكرر و شديدي دارند كه فعاليت جنسي با كودك يا كودكان زير سن بلوغ ( عموما ۱۳ ساله يا كوچكتر) را شامل مي‌شود. عمل كردن فرد مطابق اين اميال موجب ناراحتي يا اختلال شديد مي‌شود. فرد مبتلا حداقل ۱۶ ساله است و دست كم ۵ سال بزرگتر از كودك قرباني مي‌باشد. پدوفيل مي‌تواند پير يا جوان ، مرد يا زن باشد اگر چه اكثريت آن‌ها مرد هستند و تقريبا ۷۵% آن ها دخترها را به عنوان قرباني خود انتخاب مي‌كنند.

علائم بچه بازي

در مورد “بچه بازي و علائم آن” بايد گفت كه از اولين رفتار هاي يك فرد مبتلا به اين اختلال ، اختلال ابراز محبت و رفتارهاي گول زننده در مقابل كودك به منظور به دست آوردن و سلطه بر كودك مي باشد. چنانچه فرد در به دست آوردن كودك دچار مشكل شود يا كودك مقاومت نشان دهد معمولا منجر به خشونت فرد بچه باز شده و حتي منجر به قتل كودك توسط او مي شود.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: رابطه جنسي در اوايل دوستي دختر و پسر

بيماران پدوفيلي رفتارهاي متفاوتي را براي لذت بردن انجام مي دهند. آن ها يا در حضور كودك به لخت شدن و نوازش خود و خود ارضايي مشغول مي شوند يا كودك را لخت كرده و با آلت جنسي او بازي مي كنند و كودك را مجبور به برقراري ارتباط جنسي به هر شكلي مي نمايند. در نهايت همه بچه باز ها كودك قرباني را تهديد به آسيب رساني يا كشته شدن و مرگ خود او يا يكي از اعضاي خانواده اش مي كنند و اينگونه كودك را وادار به سكوت مي كنند.

۹۵ درصد افراد بچه باز همجنس باز نيستند و ۵۰ درصد آن ها به هنگام ارتكاب جرم بچه بازي الكل زيادي مصرف كرده و معمولا به عورت نمايي ، تماشاگري يا تجاوز به عنف دست زده اند. در كل زنا با محارم با بچه بازي يا پدوفيلي رابطه بسيار نزديكي دارد . همچنين افراد بچه باز خيلي از ***گرافي كه كودكان نابالغ را نشان مي دهند استفاده مي كنند.

علت بچه بازي چه مي تواند باشد؟

رويكرد روانكاوي:

رويكرد روانكاوي مي گويد كه انتخاب بچه در افراد پدوفيل به عنوان محبوب ، ناشي از خودشيفتگي و همانند سازي به موضوع جنسي نابالغ به منظور جبران محروميت در سنين كودكي است. همچنين افراد بچه باز براي جبران احساس درماندگي و ناتواني در خلال اين بحران ، نياز به تسلط و كنترل بر قرباني خود دارند. به عبارت ساده تر همه افرادي كه مرتكب بچه بازي مي شوند ، از اشخاص بالغ مي ترسند. به همين دليل به بچه ها نزديك مي شوند ، زيرا از اين طريق احساس قدرت جنسي به آنان دست داده و مي توانند خود را ارضا كنند. آن ها به طور ناخودآگاه هميشه احساس و منش كودكانه داشته و از اين جهت خود را با آنان همانند مي سازند.

رويكرد رفتارگرايي:

رفتار گرايان پيدايش انحرافات جنسي را به تجارب اوليه اي نسبت مي دهند كه كودك را نسبت به انجام اعمال انحرافي ترغيب يا شرطي مي سازند. سو رفتار جنسي با كودك ، او را به ادامه آن در بزرگسالي يا برعكس اقدام به سو رفتار با ديگران وا مي دارد. شروع اعمال انحرافي ممكن است ناشي از سرمشق گيري از رفتار افرادي كه به چنين اعمالي دست زده اند يا تقليد رفتارهاي جنسي كه در وسايل ارتباط جمعي ظاهر مي شوند باشد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش

نظريه پردازان رفتار گرا روي تجربيات اوليه زندگي افراد مبتلا به اين اختلال خيلي تاكيد مي كنند. قربانيان سو استفاده جنسي وقتي كه به بزرگسالي مي رسند ، به سمت دست زدن به اعمال سو استفاده جنسي مشابهي سوق داده خواهند شد.

مدل جامع:

مدل جامع ، مدعيست كه پديده هاي زير كه در طول دوره كودكي و نوجواني روي مي دهد به عنوان عوامل ايجادكننده و گسترش دهنده مشكل بچه بازي تاثير گذار است: ۱- ارتباط با تجربيات جنسي نامناسب ۲- رشد ناكافي الگوهاي برانگيختگي مبتني بر رضايت دو طرفه با افراد بالغ ۳- رشد ناكافي مهارت هاي اجتماعي مناسب. برخي شواهد كه از نقش ارتباطات يا تجربيات جنسي نامناسب در بروز بچه بازي حمايت مي كنند مطالعاتي است كه نشان داده است افراد بچه باز خود در دوران كودكي قرباني آزارهاي جنسي ديگران بوده اند. درمورد دو عامل ديگر نيز حمايت هاي تجربي وجود دارد. با اين همه ، وجود ابعاد مذكور ، بروز احتمال بچه بازي را تضمين نمي كند ؛ بسياري از افرادي كه در دوران كودكي قرباني آزار جنسي ديگران شده اند برانگيختگي جنسي نابهنجار از خود نشان نمي دهند.

يكي از مهم ترين اين عوامل خيال پردازي هاي جنسي و رفتارهايي است كه به واسطه لذت همراه با استمنا دائم تقويت مي شوند.در واقع تقريبا تمام الگوهاي معاصري كه به تبيين اختلالات جنسي پرداخته اند بر اهميت خيال پردازي هاي نابهنجاري كه فرد به هنگام استمنا درذهن خود به آن ها جان مي بخشد ، تاكيد كرده اند.

رويكرد زيستي:

بيماري هاي مغزي نيز ممكن است سبب آزاد سازي تكانه هاي انحرافي گردد. گزارش هايي در دست است كه به همراهي پدوفيليا با اختلال عصب شناسي تاكيد كرده اند. اين گزارش ها آسيب مغزي ، به ويژه آسيب هاي قسمت گيجگاهي ، را با پدوفيليا مرتبط دانسته اند در گزارش ديگري به مواردي از بچه خواهي ، عورت نمايي ، يادگار پرستي ، مبدل پوشي جنسي و آزارخواهي جنسي در افراد مبتلا به سندرم توده و اختلال بيش فعالي و كم توجهي اشاره شده است ، كه عوامل ژنيتيكي را در ايجاد اين رفتارهاي جنسي موثر دانسته اند.

درمان اختلال بچه بازي

بايد گفت كه بله در اكثر موارد چنانچه فرد داراي اختلال و يا اطرافيان وي براي درمان ، پيگيري هاي لازم را داشته باشند مي توانند با استفاده از يكي از روش هاي زير نسبت به كنترل و درمان خود اقدام نمايند . البته لازم به ذكر است كه موثرترين درمان ، براي اين دسته از بيماران تركيب دارو درماني و روان درماني توسط متخصصان روان پزشك و روان‌شناس است كه طي آن افراد مبتلا به اين اختلال بتوانند اميال خود را نسبت به كودكان كنترل كنند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي

درمان رفتاري شناختي

در درمان شناختي رفتاري هدف كاهش نگرش ، باورها و رفتارهايي است كه ممكن است احتمال وقوع جنايات جنسي عليه كودكان را افزايش دهد. محتواي آن به طور گسترده اي بين درمانگرها متفاوت است ، اما يك برنامه معمول ممكن است شامل آموزش در كنترل خود ، صلاحيت اجتماعي و همدلي و استفاده از تجربيات شناختي براي تغيير ديدگاه هاي مربوط به رابطه جنسي با كودكان باشد. شايع ترين شكل اين درمان پيشگيري از عود است ، كه در آن بيمار به شناسايي و پاسخ به شرايط بالقوه خطرناك بر اساس اصول مورد استفاده براي درمان اعتياد آموزش داده مي شود.

كاهش ميل جنسي

مداخلات فارماكولوژيك به طور كلي براي كاهش ميل جنسي استفاده مي شود كه مي تواند مديريت احساسات اين بيماران را كاهش دهد ، اما گرايش جنسي را تغيير نمي دهد. در اين نوع درمان ، آنتي آندروژن ها و مدوركسي پروژسترون استات و بازدارنده هاي جذب مجدد سروتونين و آنتاگونيست گونادوتروپين ها مانند لوورپين استفاده مي شوند.

به عنوان نكته آخر مي توان بهترين راه براي پيشگيري از هر نوع آسيب به كودكان را آموزش‌ به آنان دانست. راه ديگر حمايت و كنترل خارجي و به عهده نهادهاي حكومتي جامعه است ، يعني از نوع برخورد قضايي با جرايم مشخص ، مانند زنداني كردن ، هم‌چنين مداخله‌هاي اجتماعي مسئولانه نهادهاي مرتبط مانند اروژانس اجتماعي ۱۲۳ سازمان بهزيستي از ديگر راه كارهاي حمايتي و كنترلي خارجي است.

در صورت تمايل براي دريافت مشاوره هاي روانشناسي و درمان اختلالات جنسي و برررسي موضوع بچه بازي و علائم آن” مي توانيد همواره با روانشناسان مجرب مركز الو مشاوره در تماس بوده و از راهنمايي هاي لازم برخوردار شويد. همچنين مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

انواع اختلالات جنسي و درمان
اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش
اعتياد به رابطه جنسي
خود ارضايي در كودكان

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"بچه بازي و علائم آن"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۲۳۰۵۳۹۵

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:بچه بازي و علائم آن


آموزش كنترل خشم در كودكان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان-نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن -مشاوره فرزند پروري صحيح-خودارضايي در كودكان-

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 28

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 751
  • بازدید کلی : 130496
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی