loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 276
11 زمان : 1399:2

ساديسم يا آزارگري جنسي

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"ساديسم يا آزارگري جنسي"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

بيماري ساديسم عبارت است از لذت بردن از تحقير ، تمسخر و آزار روحي يا جسمي و جنسي ديگران ، كه در جوامع گوناگون مرزها و محدوديت هاي متفاوتي دارد. در واقع آزارگري جنسي كه به آن ساديسم نيز گفته مي شود ، نوعي انحراف جنسي و اختلالي است كه در آن ، فرد بيمار براي تحريك جنسي خود ، مي كوشد به قرباني آزار جنسي يا رواني وارد كند و از اين كار لذت خاصي برده و تحريك مي شود. اين آزار جنسي يا رواني قرباني ، مي تواند فرد را به ارگاسم و اوج لذت جنسي نيز برساند.

تحقيقات انجام شده روي ۱۱۲ بيمار گرفتار ساديسم يا آزارگري جنسي نشان مي دهد كه شروع اين اختلال ، معمولا قبل از ۱۸ سالگي روي مي دهد و كم كم به اوج خود مي رسد. شيوع آزارگري جنسي در مردان بيشتر از زنان است. برخي از بيماران مبتلا به ساديسم ، مازوخيسم هم دارند. در افراد مبتلا به آزارگري جنسي ، فرد گاهي قصد رابطه جنسي با قرباني را ندارد و تنها از آزار جنسي و رواني او لذت برده و تحريك مي شود و به ارگاسم مي رسد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد “ساديسم يا آزارگري جنسي” مي توانيد اين مطلب را تا انتها مطالعه نماييد.

شيوع آزارگري جنسي در مردان بيشتر از زنان است.

ساديسم يا آزارگري جنسي چيست؟

ساديسم جنسي عبارت است از رساندن آزار جنسي يا رواني به شخصي ديگر به منظور تحريك جنسي. در واقع اين نوع ديگرآزاري يا ساديسم نوعي انحراف جنسي است كه در آن شخص منحرف در موقع عمل جنسي و آميزش طرف مقابل را مورد آزار و اذيت بدني و رواني قرار مي‌دهد و اين عمل او را به نهايت لذت جنسي مي‌رساند. در افراد مبتلا به ساديسم جنسي اهانت ، كتك زدن ، زخمي كردن و حتي كشتن ديگران و تخيل يا تماشاي صحنه ايجاد درد در ديگران لذت جنسي ايجاد مي‌كند. اعمال ساديسم مي تواند شامل محدود كردن با طناب يا زنجير ، زنداني كردن ، گزش ، استفاده از دستبند ، تحقيركلامي ، شوك الكتريكي ، شلاق و يا ضرب و شتم باشد.

نشانه هاي ساديسم جنسي

  • برقراري روابط جنسي با افراد متعدد و آسيب رساندن فيزيكي به آن ها
  • عدم تمايل به معاشقه و پيشنوازي
  • اعتياد به ***گرافي ، بازديد تصاوير ، فيلم‌ها و سايت‌هاي جنسي ، گپ‌هاي جنسي در چت روم‌ها ، به نمايش گذاردن اندام از طريق وب كم ، استفاده از تلفن براي گفتگوهاي جنسي با افراد غريبه
  • نگاه كردن و خيره شدن هوس آلود به صورت مستمر به جنس مخالف و برانداز كردن قسمت‌هاي مختلف اندام افراد در معابر ، اماكن عمومي و ميهماني‌ها و تعريف و تمجيد از آن اندام‌ها در ذهن
  • داشتن افكار مداوم پيرامون برقراري رابطه جنسي گويي چيز مهمتري در زندگي آن ها وجود ندارد.
  • استفاده از الفاظ ركيك و فحاشي جنسي و متلك‌هاي جنسي
  • تفكرات برقراري رابطه جنسي با محارم ، آزار جنسي كودكان و سو استفاده جنسي از آن ها
  • ميل به سوزاندن و آسيب به اندام‌هاي جنسي مفعول
  • برقراري روابط جنسي غير متعارف همراه با صدمه رساندن و جراحات به خود يا طرف مقابل از قبيل بريدگي ، بستن دست و پا ، شلاق زدن و ضربه زدن
  • خيانت و تنوع طلبي ، رابطه جنسي با روسپيان ، تجاوزات جنسي
  • برخي خيال پردازي‌هاي جنسي همانند رابطه جنسي گروهي و يا سهيم كردن شريك جنسي با فردي ديگر.

علل ايجاد ساديسم جنسي

ساديسم يا آزارگري جنسي

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: وسواس وراهكارهاي مقابله

در حالي كه علت خاصي براي اختلال ساديسم جنسي مشخص نشده است ، نظريه هاي متعددي در اين زمينه وجود دارد. به نظر مي رسد گاهي فردي كه معمولا در زندگي روزمره احساس بي قدرتي مي كند براي فراموشي و به دست آوردن احساس قدرت يا قدرت آزادي براي فانتزي هاي سركوبگر جنسي به اين گرايش رو پيدا مي كنند. ساير اختلالات رواني يا اجتماعي ممكن است همراه با اختلال ساديسم جنسي تشخيص داده شود ، گرچه لزوما اينگونه نيست. با اين حال هيچ علت يا تئوري پذيرفته شده در جهان ، كه منشا ساديسم جنسي را توضيح دهد ، وجود ندارد.

ليكن درحالت شديد اين فعاليت ، قرباني ممكن است متحمل جراحات جدي شده يا جان خود را از دست بدهد. برخي متخصصان روانشناسي و روانپزشكي بر اين باورند كه ريشه‌هاي آزارگري و آزارطلبي را بايد در دوران كودكي جستجو كرد و برخي ديگر به نقش احتمالي عوامل زيستي اشاره كرده‌اند. فرد آزارطلب از طريق آزار ديدن ، ترجيحا تحقير شدن و كتك خوردن به ارضاي روحي مي‌رسد. در اين خيال‌پردازي‌ها آن‌ها به بند كشيده مي‌شوند ، شكنجه مي‌شوند ، مورد تجاوز جنسي قرار مي‌گيرند ، يا به طريق ديگري با آن‌ها بدرفتاري مي‌شود. فراواني اين خيال پردازي‌ها و اعمال در زنان خيلي بيشتر از مردان است.

درمان ساديسم جنسي چگونه است؟

به دليل دوره مزمن ساديسم جنسي و عدم اطمينان از علل آن ، درمان اغلب دشوار است. درمان اين اختلال اغلب يك موضوع حساس براي بسياري از متخصصان بهداشت رواني است. موارد شديد يا دشوار ساديسم جنسي بايد به يك درمانگاه تخصصي براي درمان اختلالات جنسي يا متخصصاني كه تجربه در درمان چنين مواردي دارند مراجعه كنند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: علت استرس چيست؟

ساديسم جنسي به ندرت در مردان بالاي ۵۰ سال تشخيص داده مي شود. درمان شناختي رفتاري مي تواند به تشخيص الگوهاي انعطاف پذيري جنسي كمك كند و پاسخ هاي جديد و سالم تر را ياد بدهد. يك روش درماني شناخته شده به عنوان بازسازي شناختي مي تواند به فرد كمك كند تا الگوهاي فكري تحريف شده را شناسايي كند و بر آن ها غلبه كند. داروهاي ضد افسردگي كه مواد شيميايي مغز را مختل كرده و رفتارهاي تحريك آميز را كم مي كند يا داروهاي ضد آندروژنيك كه باعث از بين رفتن ميل جنسي مي شود نيز ممكن است تجويز شود.

سوالات متداول در مورد ساديسم جنسي؟

آيا صرف تحقير ديگران ساديسم است؟

خير ، همان‌گونه كه در تعريف ساديسم ذكر كرديم ، اين عمل آزار جسمي ، رواني و جنسي ديگران بايد موجب ارضاي روحي و لذت و آرامش خود فرد بشود. اين افراد در روابط زناشويي ، همسر يا شريك جنسي خود را مورد ضرب و شتم و شكنجه قرار داده و احساس لذت مي كنند.

چه تفاوتي بين ساديسم و اختلال شخصيت ضد اجتماعي وجود دارد؟

در اختلال شخصيت ضد اجتماعي فرد آزاررسان ، به دليل لذت بردن ديگران را آزار نمي دهد ولي فرد مبتلا به ساديسم از آزار دادن و صدمه زدن به قرباني خود احساس لذت مي كند.

اين اختلال واقعا قابل درمان است يا خير؟

بله ، روان‌درماني تحليلي تا حدودي موثر است. ملاك‌هاي شخصيتي از قبيل مكانيسم‌هاي كپي برداري ، باورها و ويژگي هاي رفتاري مدت زمان طولاني براي تثبيت شدن نياز دارند و به كندي تغيير مي كنند. رفتارهايي از قبيل بي توجهي ، گوشه‌گيري و پايين بودن اعتماد به نفس در آن هابا چند ماه درمان قابل تغيير هستند. شركت در گروه‌هاي خودياري و همچنين خانواده درماني نيز مي توانند موجب تغيير در رفتارهاي فرد شوند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: تغييرات رابطه جنسي چند سال بعد از ازدواج

شما مي تواند همواره براي دريافت مشاوره هاي جنسي و دريافت راهكارهاي عملي درمان اختلالات جنسي خود و اطرافيانتان با مشاور هاي مجرب مركز الو مشاوره در تماس باشيد. همچنين در صورتي كه نياز به كسب اطلاعات بيشتر در مورد “ساديسم يا آزارگري جنسي” داريد نيز كارشناسان ما آماده پاسخ گويي به سوالات شما خواهند بود. چنانچه علاقه داشته باشيد مي توانيد ساير مطالب مرتبط را نيز مطالعه نماييد:

انواع اختلالان جنسي و درمان
براي اختلالات رواني چه روش درماني موثر است؟
انواع كودك آزاري و علل آن
انواع روابط جنسي

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"ساديسم يا آزارگري جنسي"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:ساديسم يا آزارگري جنسي

انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش-خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن- تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي - خيال پردازي جنسي چيست؟ -جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان -پرده بكارت و انواع پرده بكارت- مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران- زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان- چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ -سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران -***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعديوش هاي خودارضايي-رابطه جنسي در دوران بارداري-زودانزالي در مردان-بچه بازي و علائم آن-فوائد رابطه جنسي و راه هايي براي جذاب تر شدن رابطه زناشويي-خواب هاي جنسي مضرند؟+روياهاي جنسي و ارضا شدن در خواب-ساديسم يا آزارگري جنسي-تغييرات رابطه جنسي چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپي-تجاوز جنسي چيست؟-عوارض خودارضايي در مردان-

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 28

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 710
  • بازدید کلی : 130455
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی