loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 201
11 زمان : 1399:2

عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجينعوامل كاهش علاقه در روابط زوجين

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

ازدواج مبناي شكل‌گيري خانواده است كه خود جزو مهم‌ترين اتفاقاتي است كه در طي زندگي فرد رخ مي‌دهد. ازدواج يعني پيوند زندگي مشترك دو فرد با حفظ استقلال نسبي هر يك در جهت تكامل شخصيت طرفين. پيوند زناشويي به‌عنوان پيچيده‌ترين نوع روابط انساني واجد چنان توان بالقوه‌اي در آزادسازي احساسات است كه در كم‌تر روابط بين فردي ديگر مي‌توان نظيرآن را يافت. . مهم‌ترين اهداف ازدواج رسيدن به آرامش ، تأمين نيازهاي جنسي و بقاي نسل ، تكامل انسان و آرامش و امنيت اجتماعي است .

ازدواج در تعالي و سلامت رواني انسان‌ها نيز نقشي اساسي دارد به گونه‌اي كه پژوهش‌هاي زيادي نشان داده‌اند كه افراد متأهل سالم‌تر و شادتر هستند. اين مقاله در پي پاسخگويي به سؤالات زير خواهد بود: آيا بين ميزان درآمد ، تحصيلات ، اختلاف سني خانواده و رضايت از زندگي زناشويي رابطه اي وجود دارد؟ آيا بين طول مدت زندگي زناشويي و رضايت از زندگي زناشويي رابطه اي وجود دارد؟ آيا بين ميزان عشق و علاقه زوجين به يكديگر و رضايت از زندگي زناشويي رابطه اي وجود دارد؟ با مطالعه كامل اين مطلب مي توانيد اطلاعات كاملي را در مورد عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين كسب نماييد.

علت كاهش و نابودي عشق و علاقه در ميان زن و شوهر

دلايل زيادي وجود دارند كه موجب مي شوند زوجين علاقه خود را نسبت به يكديگر از دست بدهند. سرد شدن روابط يك اقدام آني و تصميم آني نيست. بلكه فرآيندي است كه در طول زمان رخ مي دهد. در اينجا چند مورد از مهم ترين مواردي كه مي تواند سبب شوند همسران نسبت به يكديگر سرد و بي تفاوت شوند به اختصار بيان شده است:

اختلاف و مشاجره :

اكثر زنان و مردان هر گونه اختلاف نظر يا بحث و مشاجره را دال بر كمبود مهر و علاقه به هم تلقي مي كنند ، معمولا مردان در هنگام دعوا و يا پس از آن به جاي پرداختن به حل مشكل سعي بر پاك كردن صورت مسأله دارند. غافل از آن كه چنين روشي باعث مي شود اختلافات همچون آتش زير خاكستر پنهان شده و ريشه و بنيان زندگي مشترك را نابود كند.

كاهش ذخيره رواني :

يكي از اجزا اصلي عزت نفس ، حس ارزشمند بودن است. اين حس نياز به باروري و تقويت دارد. مردان غالبا تقويت حس ارزشمندي شان را از طريق فعاليت هاي خارج از منزل بدست مي آورند مثل تشكر يك مشتري يا همكار يا گرفتن ترفيع و پاداش. ولي زنان خصوصا زنان خانه دار براي تقويت حس ارزشمندي شان بيشتر به همسر و ساير افراد خانواده نياز دارند چرا كه عمده فعاليت آنان كسل كننده و تكراري است و گاه تنش زا ، پس لازم است هر از چند گاهي مورد تقدير و تشويق قرار بگيرند.

اهميت ندادن به مسائل جنسي:

مسائل جنسي يكي از موضوعات بسياري مهمي است كه زن و شوهر بايد به آن توجه كنند ، همچنين اهميت و تاثير آن را بر زندگي خود جدي بگيرند. مي توان اين طور گفت كه رابطه جنسي مي تواند باعث افزايش و يا كاهش علاقه بين زوجين مي شود. از اين رو هيچ يك از زوجين نبايد در رابطه جنسي خود كوتاهي نمايند.

غيبت هاي مكرر:

اين ضرب المثل كه مي گويد از دل برود هر آنكه از ديده رود در مورد بسياري از زوجين صادق بوده و دوره هاي غيبت طولاني مكرر همسر ( مشاغلي چون: خلباني ، پزشكي ، شيف كاري شبانه و …) مي تواند موجب بروز شك در علاقه بين همسران شود.

موضوعات حل نشده گذشته :

حافظه احساسي خانم ها بسيار قوي است و هر نوع مشكل و مساله حل نشده اي نقش يك خار را بازي مي كند و با كوچكترين تلنگر درد آن تازه مي شود. يكي از اشتباهات بزرگ آقايان فرار از طرح مشكل و در نهايت سرپوش گذاشتن بر روي آن هاست.

سطح درآمد و رضايت زناشويي

يكي از مسائل مهم در زندگي زناشويي ، بعد اقتصادي خانواده است. برخي بر اين باور هستند كه درآمد بالا مي تواند رضايت زناشويي و پس از آن رضايت زندگي را نيز افزايش دهد. اين پندار درست نيست كه پول خوشبختي مي آورد ، بلكه درآمد مطلوب در كنار هزينه درست مي تواند اين رضايت را به همراه داشته باشد. افراد با سطح درآمد مطلوب ، به دليل امكان فراهم آوردن شرايط محيطي و تربيتي بهتر براي خود و فرزندانشان ، آرامش رواني بيشتري و اعتماد به نفس بيشتري دارند.
در بعد ارتباطات اجتماعي ، داشتن درآمد مطلوب ، توانايي برقراري ارتباط هاي اجتماعي را افزايش مي دهد و به سبب برخورداري از روابط اجتماعي گسترده تر ، حمايت هاي اجتماعي بيشتري نصيب افراد مي شود و با تنيدگي هاي كمتري مواجه مي شوند. از سوي ديگر فشارهاي اقتصادي ، نگراني هاي دائمي درباره بي پولي و ناهماهنگي دخل و خرج سبب كاهش رضايتمندي زناشويي مي شود.دسترسي زنان به منابع مالي و استقلال اقتصادي و تأمين بخشي از نيازها و هزينه هاي خانواده ، پايگاه قدرت آن ها در خانواده و تصميم گيري ها را بهبود مي بخشد و رضايتمندي زناشويي آن ها را افزايش مي دهد.

تاثير سطح تحصيلات بر رابطه زوجين

رابطه سطح تحصيلات و رضايت زناشويي يك ارتباط معني دار به دست آمده است بدين معنا كه با افزايش سطح تحصيلات همسر ، رضايت زناشويي نيز افزايش مي يابد. اين ارتباط براي زنان در مقايسه با مردان قوي تر است. نبود تحصيلات يا اختلاف فاحش بين تحصيلات زوجين ممكن است سبب ايجاد احساس حقارت و آزردگي شده و عدم درك صحيح طرفين از يكديگر را منجر شود. چرا كه ديدگاه فرد تحصيل كرده ممكن است نسبت به شرايط اختلاف خود ، خيلي واقع بينانه تر باشد تا همسر خود ، زيرا او مسلما آگاهي بيشتري نسبت به مسائل اطراف خود دارد ، ولي همسرش اگر هم سطح او نباشد ، طرز تفكري كاملا متفاوت نسبت به مسائل گوناگون خواهد داشت و بر همان اساس ، واكنش آن ها نسبت به اين مسائل هم متفاوت خواهد بود.

نقش فاصله سني زوجين در رضايت از زندگي زناشويي

اختلاف سني زياد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشكلاتي را در روابط جنسي آن ها بوجود مي آورد و ما اصطلاحي به اسم يائسگي زنانه و يائسگي مردانه داريم. همانطور كه مي دانيد زنان در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگي اكثرا دچار يائسگي مي شوند و هورمون هاي مردانه در مردان نيز بعد از سن ۵۰ سالگي كم كم رو به كاهش مي‌رود حال اگر زوجي تفاوت سني بالايي داشته باشند به عنوان مثال اگر زني ۱۵ سال تفاوت سني با همسر خود داشته باشد در زماني كه هنوز او جوان است و يائسه نشده است همسرش توانايي برقراري رابطه جنسي نداشته و يا نمي تواند روابط جنسي متعددي با همسر خود داشته باشد و انتظار وي را برآورده كند كه عكس اين موضوع هم صادق است.

راهكار هاي ايجاد عشق و علاقه زوجين

در ميان گذاشتن نيازها و خواسته هاي خود با همسرتان:

بسياري از ناراحتي ها و بحث ها ناشي از اين است كه زوجين با خودشان اين تصور را دارند كه همسرشان از طريق رفتارهايشان متوجه ناراحتي آن ها مي شود ولي حقيقتي كه وجود دارد اين است كه صحبت نكردن راجع به مسائل ، مشكلات و خواسته هايتان باعث حل شدن مشكلات نمي شود ، بلكه به مرور زمان باعث سرد شدن روابط زناشويي و كمبود محبت مي شود.

به هيچ عنوان همسرتان را با ديگران مقايسه نكنيد:

اين كار باعث مي شود كه اعتماد به نفس همسرتان كمتر شود و دائما به اين فكر كند كه ديگران در نظر شما بهتر از او هستند.

همسر خود را عاقلانه انتخاب كنيد:

مهم ترين گام براي شروع زندگي مشترك انتخاب عاقلانه و درست همسر مي باشد زيرا زماني كه شما انتخاب خود را با توجه به ويژگي هاي شخصيتي ، ارزش ها و خصوصيات او انتخاب كنيد در مسائل و مشكلات به وجود آمده مي توانيد رفتار درستي انجام دهيد.

به همسرتان محبت كنيد:

محبت يك نعمت خدادادي است كه مي تواند بسياري از مشكلات را حل كند ، در صورتي كه زنان از جانب همسر خود محبت نبينند حتي انگيزه اي براي انجام فعاليت هاي روزانه خود ندارند.

از رفتارهاي مطلوب همسرتان قدرداني كنيد:

زماني كه همسرتان كاري را انجام مي دهد كه شما از رفتارش خشنود مي شويد سعي كنيد از رفتارهايش قدرداني كنيد ، اين كار باعث مي شود كه همسرتان تشويق شود و آن رفتار را تكرار نمايد.

همسر خود را حامي و پشتيبان بدانيد:

فراموش نكنيد كه محرم ترين فرد به شما همسرتان است ، پس در همه موارد و تصميم گيري ها از همسر خود راهنمايي و مشورت بخواهيد.

به همسرتان هديه بدهيد:

گاهي بدون مناسبت براي يكديگر هديه بخريد. كه همسرتان احساس كند كه براي شما ارزش دارد و شما به او اهميت مي دهيد.

در صورت تمايل مي توانيد علاوه بر مطالعه ساير مطالب ما سوالات خود را در زمينه عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين با كارشناسان مركز الو مشاوره نيز تماس گرفته و راهنمايي هاي كامل تري را در زمينه مشكلات زناشويي خود دريافت نماييد.

روابط زناشويي موفق
مشاوره جنسي و زناشويي تلفني
چگونه يك ازدواج موفق داشته باشيم؟
با چه كساني نبايد ازدواح كرد؟

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين


استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي - خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان - پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ - با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-

برچسب ها مشاوره خانواده ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 28

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 801
  • بازدید کلی : 130546
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی